start toeval vragen forum links zoek contact gastenboek inhoud

Categorieën:

actualiteit (456)
afscheid (16)
algemeen (84)
bedankt (5)
biologie (1)
dieren (24)
discriminatie (10)
drank (6)
economie (13)
eenzaamheid (5)
emoties (25)
erotiek (1)
ex-liefde (2)
familie (19)
feest (6)
film (9)
filosofie (27)
fotografie (2)
geld (18)
geschiedenis (7)
geweld (8)
heelal (1)
hobby (11)
humor (112)
huwelijk (3)
idool (9)
individu (12)
internet (21)
jaargetijden (7)
kerstmis (15)
kinderen (56)
koningshuis (15)
kunst (5)
landschap (2)
lichaam (8)
liefde (12)
literatuur (31)
maatschappij (111)
mannen (5)
milieu (9)
misdaad (26)
moraal (22)
muziek (32)
natuur (20)
oorlog (9)
ouderen (5)
ouders (17)
overig (15)
overlijden (10)
partner (3)
pesten (6)
planten (1)
politiek (70)
psychologie (36)
rampen (8)
reizen (12)
religie (24)
school (10)
sinterklaas (8)
songtekst (1)
spijt (3)
sport (101)
sterkte (4)
taal (28)
tijd (15)
toneel (2)
vakantie (15)
verdriet (1)
verhuizen (2)
verjaardag (4)
verkeer (19)
voedsel (19)
vriendschap (6)
vrijheid (11)
vrouwen (25)
welzijn (17)
wereld (7)
werk (14)
wetenschap (10)
woede (7)
woonoord (25)
ziekte (29)

tabblad: columns

< vorige | alles | volgende >

column (nr. 1873):

Reclamespot

In de klungeligste, slechtste en meest infantiele reclamespot van 2019 prijst het irritante duo Tim & Tom Coronel het wazige quasiprodukt ‘verbeterd risico-inzicht’ aan. Het clowneske koppel snoept alvast mee van de Zandvoortgektes en de Verstappen-hypes die in aantocht zijn. Ze hebben zich daarvoor gretig door Allianz Global Assistance laten inhuren. In gestolen Stan Laurel & Oliver Hardy-enscenering staan de racemaniakken mallotig op alle leugenachtige Allsecur-commercials.

Een adviseur heeft de verzekeringsgigant aangepraat dat de Gooise tweeling betrouwbaarheid uitstraalt (sic). Hoewel de heren met driftende bolides verwoestende remsporen door het minutieus gemaaide gazon van uw binnentuin kunnen trekken...

Intussen rinkelde bij de Parijse muziekuitgeverij Francois-Fils de kassa. Want de Allianz-schande opent met de onmiddellijk herkenbare tonen van My Way, met de ingeblikte stem van Bob Saker, een Britse impersonator. My Way, een uitvaartklassieker, in de categorie Waarheen-Waarvoor.

U heeft gelijk, het is geen verheven lyriek: ‘and now, the end is near’. Gevolgd door: ‘I’ll say it clear, I state my case, of which I’m certain’. Misschien zit het geheim dus toch in de plechtstatigheid. Het was eigenlijk een Frans liedje, ‘Comme d’habitude’, geschreven door Claude Francois. ‘Zoals mijn gewoonte is’ zouden Hollanders zeggen. Het heeft componist-danser-drummer-popzanger-producer Claude Francois (1939-1978) een fortuin opgeleverd. Hij zou het deuntje, naar verluidt, in een neerslachtige bui op papier hebben gezet toen collega France Gall hem de bons had gegeven.

Men zegt dat het komt door de geraffineerde opbouw van My Way. Intro en refrein combineren schijnbare eenvoud met iets speciaals. Veel mensen herkennen zichzelf, zodra ze terugkijken op hun leven: ‘and so I face the final curtain’. Er wordt beweerd dat de twee zonen van Claude Francois met de auteursrechten van Comme d’habitude/My Way op jaarbasis tussen 750.000 en een miljoen euro opstrijken. Dankzij de imbeciele Coronel-miskleun zal dat dit keer aanmerkelijk meer zijn.

Schrijver: Ton Mantoua, 10-08-2019


Deze inzending is 101 keer bekeken

5/5 sterren met 2 stemmen.



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:Nemo
Datum:15-08-2019
Bericht:...daar steekt het 'Poupée de çire, poupée de son' ongetwijfeld magertjes bij af. Zou ze niet un petit peu de jalousie de métier voelen, ons songfestivalwinnaresje?


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je emailadres voor anderen in beeld verschijnt)